Inschrijven

1.   Ik ben werkzoekende en wil mij graag inschrijven. Wat moet ik doen ?
Schrijf je snel in via onze inschrijfformulier of kom langs om je persoonlijk in te schrijven op het volgende adres: Middelbroekweg 29, 2675 KB, Honselersdijk

2.   Welke documenten heb ik nodig om in te schrijven ?
Als je je wilt inschrijven bij GreenFingers dien je in het bezit te zijn van een geldig Europees ID-bewijs/paspoort.
Op het moment dat wij je een contract aanbieden willen wij daarnaast kopieën maken van:
✓ Uitdraai inschrijving RNI (BSN)
✓ ID / Paspoort ( voor en achterkant )
✓ Bankpas
✓ Zorgverzekeringspas

Vervoer

3.   Is er vanuit GreenFingers transport mogelijk naar de werkplek ?
GreenFingers beschikt over meerdere personenauto’s / bussen. Deze mag je gebruiken voor woon-werkverkeer als je werkzaam bent voor GreenFingers
Indien je in bezit bent van een privéauto, dan wordt er door ons bekeken of je in aanmerking komt voor reiskostenvergoeding(en).

Verloning

4.   Wanneer vindt de verloning plaats?
Wij verlonen wekelijks op vrijdag. Eventuele correctie op de verloning worden op maandag na 12:00 uur uitgevoerd.

5.   Waar kan ik mijn loonstrook en jaaropgaven vinden ?
Wij versturen zowel de salarisspecificaties en de jaaropgaven via de mail naar u op.

6.   Hoe zit het met reserveringen ?
Wij reserveren voor verschillende zaken geld voor je. Te denken valt aan vakantiegeld, vrije dagen, feestdagen en kort verzuim. Deze reserveringen zijn zichtbaar op jouw loonstrook. Vakantiegeld wordt bij arbeidsmigranten wekelijks bij het loon opgeteld en direct uitbetaald. Vrije dagen neem je op wanneer je een dag vrij wilt van je werk. Deze reservering zorgt ervoor dat je die dag gewoon doorbetaald krijgt.

Op het moment dat je uit dienst treedt bij GreenFingers, worden binnen 6 weken na het uit dienst treden jouw overgebleven reserveringen uitbetaald.

7.   Wat is het verschil tussen loonheffing en bijzonder tarief ?
Loonheffing wordt berekend over je gewerkte uren. In de witte weekloontabel van de belastingdienst kan je precies vinden wat er betaald moet worden bij welk bruto weekloon.
Bijzonder tarief wordt berekend op het moment dat er een “bijzondere” beloning plaatsvindt. Dit is een bonus/prestatiebeloning en afrekening van de reserveringen.
Voor vragen over loonheffing en bijzonder tarief kun je terecht bij jouw coördinator.

8.   Ik heb vragen over mijn loonstrook?
Als je twijfelt over jouw loonstrook, bijvoorbeeld of het aan jou betaalde salaris klopt, kun je contact opnemen met jouw coördinator. Dit is jouw contactpersoon. Hij of zij is elke dag aanwezig op kantoor en staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Indien je inderdaad gelijk hebt, dan zal er een correctie worden gemaakt bij de eerstvolgende verloning.

Vakantie verlof / Ziektemeldingen

9.   Waar kan ik vakantie / verlof aanvragen ?
Als je via ons werkt, bouw je vrije dagen op. Indien je uren wilt opnemen, overleg dit dan eerst met de opdrachtgever. Indien deze akkoord is, kun je je vrije uren/dagen doorgeven aan je coördinator.
Vrije dagen dienen op uiterlijk vrijdag, in de voorafgaande week, doorgegeven te worden. Langere vakanties dienen minimaal 1 maand van tevoren te worden doorgegeven.

10.   Ik ben ziek! Wat moet ik doen ?
Bij ziekte moet u zich op de eerste verzuimdag zo snel mogelijk, in ieder geval voor 8.30 uur, persoonlijk ziek melden bij zowel de Uitzendonderneming als de Opdrachtgever. De Uitzendonderneming is van maandag t/m zaterdag van 5:00 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar.
Ziekmeldingen via e-mail, Whatsapp of SMS nemen wij niet in behandeling. Alles over ziek melden, kun je nalezen in het verzuimprotocol, onderdeel van onze personeelsgids.

Planning

11.   Hoe word ik geïnformeerd over mijn planning ?
Onze coördinator zal de planning dagelijks en/of wekelijks met je delen via de mail en onze portal.